Leta i den här bloggen

torsdag 6 oktober 2016

Längtan efter dig


Längtan efter att bli kär i dig som aldrig låter mig somna i känslan
av att vara oälskad.
I dig som låter mig få använda ditt bröst som trygg zon
när jag helst vill gömma ansiktet bakom en kudde när vi
ser en skräckfilm. Dig som fångar upp mig när
allt annat runt mig rämnar,
faller isär och jag bara vill gråta.
Dig som jag också får lyfta upp när du gråter och visar dig svag inför mig.

Jag vill kyssa dig när det regnar och krama dig när du inte orkar mer,
låta oss växa tillsammans.
Ta en dag i taget och ändå planera för framtiden. Ta varandras parti,
utforska, njuta, känna tillit, visa acceptans, respekt, ge vardagskomplimanger.
Fira varandras födelsedagar och namnsdagar, fira allt vi kan
bara för nöjet av att fira.
Vi ska kunna bråka, argumentera, älska och aldrig somna osams.

Men framförallt vill jag bli kär i dig som aldrig tar mig för givet
eller lämnar mig utanför, någon som står vid min sida,
alltid ställer upp och alltid finns där.
I dig som har dina åsikter, är stark och trygg, vågar gå sin egen väg.
Dig som har sett mina dåliga sidor och ändå älskar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar